Internet-markkinointi blogi

Valjasta sosiaalinen media ja blogisi mainostamaan tarjoamaasi

Posted by Jussi Vesterinen on Wed, Sep 04, 2013 @ 08:01 AM

Nyt, kun olet julkistanut uuden markkinointitarjoamasi sähköpostitietokannassa
oleville kontakteillesi, voit alkaa etsimään muita mahdollisuuksia ohjataksesi liikennettä laskeutumissivullesi. Siinä voit hyödyntää blogiasi ja eri sosiaalisen median kanavia. Blogi ja sosiaalinen media voivat nostaa sisältösi saavuttavan yleisön määrää ja tukea potentiaalisten asiakkaiden löytämisen ponnistelujasi. Muista aina liittää mukaan toimintaan ohjaava elementti: linkki markkinointitarjoamasi laskeutumissivulle.

Poimi otteita tarjoamasi sisällöstä ja laadi blogiartikkeleita. Mainosta tarjoamaasi sosiaalisen median kautta ja pyydä seuraajiasi kommentoimaan sekä jakamaan sitä eteenpäin.

Kuinka käytät blogia kampanjassa

Kun luot blogiartikkelin, optimoi kirjoituksesi herättämään ihmisten huomio ja sijoittumaan korkealle halukoneissa. Älä ikinä unohda liittää mukaan mainostettavan markkinointitarjoamasi toimintaan ohjaavaa elementtiä. Tässä muutama lisävinkki blogiartikkeleihisi:

Liitä houkutteleva kuvavetomarkkinointi

Liitä aina mukaan artikkelin aiheeseen viittaava kuva. Kuva vetää puoleensa ihmisiä ja auttaa heitä käymään läpi tekstiä. Blogiartikkeli, jossa on sopiva visuaalinen elementti, valokuva, grafiikka tai infografi, toimii yleensä paremmin kuin pelkkä teksti.

Kirjoita silmään tarttuva otsikko

Otsikot ovat blogiartikkelisi tärkeimpiä elementtejä. Toki on muitakin elementtejä, jotka muodostavat menestyksekkään blogiartikkelin. Yksi parhaista, jonka voit tehdä kiinnittääksesi lukijan huomion ja houkutellaksesi katsomaan artikkeliasi, on vaikuttava otsikko.

Muotoilu

Blogiartikkelin kirjoittamisessa on tärkeää pilkkoa teksti osiin. Verkkolukeminen ei ole samanlaista kuin fyysisen kirjan lukeminen. Verkkolukijan täytyy voida välittömästi selailemalla ymmärtää alaotsikot ja lihavoidun sisällön ja jopa luettelot. Hyvällä muotoilulla voit tehdä sisällön visuaalisesti enemmän puoleensa vetäväksi ja sitouttavammaksi. 

Jakaminen sosiaalisessa mediassa

Anna blogin sisällölle mahdollisuus laajempaan kattavuuteen sisällyttämällä sosiaalisen median jakonappulat (nimittäin "tykkää", "jaa LinkedIn'ssä”, “tweettaa,” jne.) jokaiseen artikkeliin. Tämä rohkaisee lukijoita jakamaan sisältöäsi henkilökohtaisissa verkostoissaan ja laajentamaan kattavuutta yli omien kontaktiesi.

Kuinka käytät sosiaalista mediaa kampanjassa

Vaikka Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+ ja Pinterest ovat kaikki erilaisia sosiaalisen median alustoja, niillä on perustavanlaatuinen yksi yhteinen piirre: informaation vaihdon elementti. Luomalla hyvän mainostettavan markkinointitarjoaman teet työsi sosiaalisessa mediassa helpommaksi, koska silloin sinulla on sisältöä, jota jakaa.

Tässä muutama paras käytäntö mitä tulee markkinointitarjoamasi mainostamiseen sosiaalisen median kanavissa:

Suunnittele julkaisuaikataulu 

Kontrolloi kuinka usein jaat tarjouksesi varmistaaksesi, ettei sosiaalisen median tilisi muutu spämmimoottoriksi. Tiheys riippuu liiketoimintasi luonteesta. Esim. rekrytoija todennäköisemmin jakaa uudelleen samaa työpaikkailmoitusta, koska käyttäjät suhtautuvat suopeasti uuteen mahdollisuuteen. Sen sijaan käyttäjät eivät ole yhtä halukkaita lataamaan uudelleen eKirjaa vaikkapa paremmista lämmitysjärjestelmistä.

Valitse verkostot

Käytettävissäsi on runsaasti eri sosiaalisia verkostoja. Mitä niistä aiot käyttää tarjoamasi mainostamiseen? Sinulla ei todennäköisesti ole mahdollisuutta viettää yhtä paljon aikaa niissä kaikissa. Katso markkinointianalyytikkaasi ja historiallista menestystäsi eri sosiaalisissa kanavissa. Identifioi kolme verkostoa, jotka tuovat parhaat tulokset ja keskity käyttämään niitä kampanjasi tukemiseen.

Kohdista eri sisältömuoto eri verkostoon 

Eri sosiaaliset verkostot ovat tehokkaita erityyppisen sisällön mainostamisessa. Visuaalinen sisältö toimii hyvin Pinterestissä ja Facebookissa, kun taas yksinkertainen teksti toimii hyvin Twitter'issä ja LinkedIn'issä. Toisaalta Youtube on puhtaasti videosisällön jakamisen alusta. Ota selvää mikä sosiaalinen verkosto on järkevintä luomallesi markkinointitarjoamalle. 

Käytä tunnistetta (hashtag)

Kun mainostat tarjoamaasi Twitter'issä ja/tai Google+:ssa, harkitse tunnisteen käyttöä. Tunniste vaatii paljon enemmän kuin vain risuaidan lisäämisen sanan eteen. Itse asiassa, pelkästään tunnisteen liittäminen twiittiin ei tuo Sinulle mitään tuloksia; Sinun täytyy integroida se markkinointikampanjaasi. Kun kehität markkinointitarjoamasi, mieti mikä tunniste olisi relevantti liittää juuri siihen uuteen sisältöön. Yritä käyttää tunnistetta laskeutumissivulla, markkinointisähköposteissasi ja luonnollisesti myös sosiaalisen median päivityksissä. Se helpottaa muodostamaan monia keskusteluja tarjoamasi ympärille ja auttaa Sinua saamaan palautetta.

 

Sosiaalisen median seurantaan ja julkaisemiseen löytyy useita eri työkaluja. Kuten tästä artikkelisarjasta huomaat, sekään ei ole mitenkään irrallinen osa internet markkinointia vaan osa kokonaisuutta. Sen takia myös sosiaalisen median valjastamiseen myynnin avuksi tarvitaan työkalu, joka on tiiviisti integroitu kaikkiin muihin osa-alueisiin niin seurannan, julkaisemisen kuin analytiikankin osalta. Mikäli haluat tietää lisää työkalusta, joka yhdistää kaikki internet markkinoinnin osa-alueet, klikkaa tästä.

 

 

 Click me

 

Topics: facebook markkinointi, hakukoneoptimointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, konvertointi, HubSpot, laskeutumissivu, linkedin, blogimarkkinointi, sisältömarkkinointi, inbound marketing, toimintaan ohjaava elementti, call-to-action

Sähköpostimarkkinointi olemassa oleville kontakteillesi

Posted by Jussi Vesterinen on Tue, Sep 03, 2013 @ 09:00 AM

Tähän mennessä olet varmistanut, että kaikki tarjoamaasi tarttuvat uudet liidit saavat asianmukaista seurantakommunikaatiota. Nyt on aika alkaa miettimään sitä, miten ohjaatmarkkinointi persona liikennettä kampanjan laskeutumissivulle.

Mieti ensiksi tapoja tuoda julkaisemasi uusi markkinointitarjoama olemassa olevien kontaktiesi tietoon. Oma sähköpostilistasi on kaikkein vahvin kontaktitietokanta, johon Sinulla on pääsy. (Sosiaalisen median seuraajasi edustavat toista kasvavaa edistäjien tietokantaa). No miten sitten toimia julkistuksen tekemiseksi omalle sähköpostilistalle?

Asialle omistettu sähköpostilähetys

Haluat esimerkiksi tiedottaa kohdeyleisöllesi uudesta eKirjasta, jonka olet julkaissut. Mahdollisesti haluat kutsua heidät osallistumaan tilaisuuteen, jota isännöit. Asialle omistetut sähköpostit auttavat Sinua luomaan kontekstin kyseisen toimintaan ohjaavan elementin esittelemiseksi. Asialle omistettuja lähetyksiä voidaan käyttää saavuttamaan koko sähköpostilistasi tai osaa siitä sen mukaan, miten ajattelet kenelle kyseinen tarjoama soveltuu.

Välillä on toki tilanteita, jolloin kaikkia listallasi olijoita pitäisi informoida määrätystä markkinointikampanjasta, kuten aikaan sidottu uusi tarjous tai tuleva tapahtuma. Useimmissa tapauksissa kannattaa kuitenkin segmentoida voimakkaasti listallasi olevien persoonien mukaan.

Sähköpostilähetysten vinkkejä

Asialle omistetut sähköpostilähetykset ovat yleensä helppoja laatia ja mitata. Ne eivät ole läheskään niin monimutkaisia kuin esim. Uutiskirjeet. Silti on hyvä pitää mielessä muutamia parhaita käytäntöjä kun laadit sähköpostilähetyksesi:

Keskity yhteen toimintaan ohjaavaan elementtiin

Asialle omistetut lähetykset kohdistetaan tuomaan tuloksia yhdestä toimintaan ohjaavasta elementistä. Kuten MarketingSherpa'n malliesimerkki Nikonin onnistuneesta listan kasvattamistaktiikasta osoittaa, "kyseisiä toimintaan ohjaavia elementtejä ei oltu ahdettu uutiskirjeen loppuun tai kytketty toiseen viestiin. Ne olivat lähetettyjen sähköpostien ainoa viesti, joka toi niille paljon enemmän vaikutusta."

Personoi sähköpostit

Näytä potentiaalisille asiakkaillesi, että tunnet heidät. Personoidut sähköpostit eivät ainoastaan nosta avaus- ja klikkausmääriä vaan myös osoittavat syvempää suhdetta yleisösi kanssa. Varmista, että käytät johdonmukaista sävyä läpi koko markkinointikommunikaatiosi.

Optimoi sähköposti myös mobiililaitteeseen

Varmistä, että sähköpostisi asettelu näkyy hyvin mobiililaitteissa. Yhä suurempi osa ihmisistä selaa sähköpostejaan älypuhelimesta. Sähköpostit täytyy siten optimoida myös mobiililaitteisiin.

Mahdollista jakaminen sosiaalisessa mediassa ja optimoi hakukoneille

Varmista, että vastaanottajat voivat jakaa sähköpostisi helposti sosiaalisessa mediassa. Integroi sosiaalisen median jakonappulat markkinointisähköposteihisi. Ihmiset ovat paljon herkempiä jakamaan tarjoamasi, jos he voivat tehdä sen yhdellä klikkauksella. Lisäksi varmista, että sähköpostiohjelmasi tekee siitä myös verkkoversion, jolloin ne hyödyttävät myös hakukoneoptimointiasi.

Kopioi ja käytä uudelleen

Kun olet kerran luonut sähköpostipohjasi, lähetysten tekemisen pitäisi olla kohtuullisen helppoa. Yleensä laskeutumissivusta voi napata osan informaatiosta. Ota sieltä osa sisällöstä ja käytä suurin osa ajasta nasevan otsikkolauseen muotoilemiseen.

Mittaa tehokkuutta välittömästi

Jos Sinulla on yksi pääviesti ja toimintaan ohjaava elementti kohdistetussa lähetyksessä, on Sinun helppoa mitata tehokkuutta. Voit välittömästi tarkistaa klikkausasteen, laskeutumissivun katselut ja konversiot sekä seurata pitkän ajan ROI'ta.

 

Sähköpostimarkkinointi tulisi olla tiukasti liitetty muuhun internet markkinointiin, jotta siitä saisi parhaan hyödyn irti. Sen takia erillinen sähköpostimarkkinointiohjelmisto ei riitä vaan sen tulisi olla osa työkalua, jolla hoidat kaiken internet markkinointisi. Mikäli haluat tutustua markkinoiden johtavaan internet markkinointi- ohjelmistoon, johon luottaa yli 10.000 yritystä ympäri maailmaa, klikkaa tästä.

 

 

 

Topics: hakukoneoptimointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, sähköpostimarkkinointi, konvertointi, HubSpot, laskeutumissivu, sisältömarkkinointi, inbound marketing, toimintaan ohjaava elementti, call-to-action

Kuinka tehdä tehokas laskeutumissivu?

Posted by Jussi Vesterinen on Fri, May 03, 2013 @ 01:54 PM

Laskeutumissivujen tehtävänä on konvertoida kävijät liideiksi. Mitä useampi laskeutumissivun nähnyt kävijä tärttuu tarjoamaasi sitä tehokkaampi laskeutumissivu on. Laskeutumissivuissa on useita keskeisiä osia, jotka tekevät niistä tehokkaan välineen muuntaa suurempi osuus kävijöistä liideiksi. Keskeisiä ja tärkeitä osa-alueita ovat otsikko, varsinainen teksti ja lomake. Tarkastellaanpa jokaista osa-aluetta erikseen, jotta selviäisi miksi ne ovat tärkeitä ja miten ne optimoidaan.

Otsikko

Ihmisten keskittymisaika on lyhyt; erityisesti verkossa. Tästä seuraa se, että sinun täytyy tehdä tarjoamastasii mahdollisimman selkeä. Hyvä nyrkkisääntö on varmistaa, että laskeutumissivu läpäisee "silmänräpäytystestin" eli voiko kävijä ymmärtää tarjoamasi alle viidessä sekunnissa ja sen mitä pyydät häntä tekemään? Varmista, että otsikko tekee tarjoamasi heti selväksi. Kävijän on ymmärrettävä välittömästi mitä tarjoamasi pitää sisällään.

Teksti

Laskeutumissivun teksti kuvaa ja perustelee napakasti tarjoamasi ja miksi kävijän pitäisi esim. ladata kyseinen eKirja tai rekisteröityä webinaariin. Tuo tarjoamasi hyödyt selkeästi esiin. Muotoile sivun teksti tavalla, joka välittää nopeasti tarjoamasi arvon ja mihin toimenpiteisiin kävijän on ryhdyttävä sen saadakseen. Käytä muotoilussa esimerkiksi luettelomerkkejä tai numerointia yksinkertaistaaksesi tekstin visuaalisen ulkoasun. Käytä lisäksi lihavointia ja/tai kursivointia tuodaksesi tekstin  pääkohdat esiin.

Kuva

Saapumissivulla tulee aina olla kuva, jonka kävijä yhdistää tarjoamaasi. Kuvilla on taipumus vetää kävijöiden huomio heti puoleensa. Sen takia Sinun kannattaa hyödyntää kuvia täysimääräisesti omassa markkinoinnissasi. Riippuen siitä, mikä tarjoamasi on, voit esim. sisällyttää kuvan tietopakettisi tai eKirjasi kansilehdestä tai webinaarisi esiintyjistä.

Lomake

Muista, että laskeutumissivun perimmäisenä tavoitteena on saada kävijät täyttämään ja lähettämään lomake. Lomakkeen sijoittelu on erittäin tärkeä asia. Sijoita lomake sivun yläosaan siten, että kävijä näkee sen tarvitsematta vierittää sivua alaspäin. Lomake voi jatkua rajan alapuolellekin mutta sen on alettava näkyviltä. Kriittinen tekijä, joka pitää ottaa huomioon, on lomakkeen pituus. Lomakkeen pituus vaikuttaa prospektin halukkuuteen täyttää se. Jos lomake on liian pitkä, kävijä saattaa pysähtyä ja alkaa arvioimaan, onko kaikkien kenttien täyttämiseen vaadittu aika sen arvoista. Sinun täytyy siis löytää hyvä tasapaino lomakkeen pituuteen, jotta saat kerättyä riittävästi informaatiota mutta et häädä prospekteja pois. 

No, mitä informaatiota sitten pitäisi kysyä? Tavoitteena on kerätä lomakkeen avulla riittävästi tietoa, jotta voit sekä kontaktoida että arvioida liidiä. Minimissään tarvitset liidin sähköpostiosoitteen, jolloin Sinulla on oikeus mutta myös velvollisuus alkaa kommunikoida hänen kanssaan. Lisäksi on hyvä kysyä ainakin etunimi ja sukunimi, jotta voit personoida viestisi. Nimi auttaa myös identifioimaan liidi sosiaalisessa mediassa ja saada sitä kautta enemmän selville liidin ajatusmaailmasta ja taustoista. Käytännön kokemus osoittaa, että ihmiset antavat itsestään ihan oikeata tietoa kun tarjoama on riittävän houkutteleva.

Usein tarvitaan myös muuta tietoa, jotta voidaan arvioida kuinka todennäköisesti liidistä tulee ajan myötä ostava asiakas. Yrityspuolella kysytään usein yrityksen kokoon sekä liidin rooliin yrityksessä liittyviä tietoja. Kuluttajapuolella vastaavasti harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita. Todettakoon, että kuluttaja on keskimäärin haluttomampi luovuttamaan omia tietojaan kuin yritysroolissa oleva henkilö.

Lomakkeen pituus johtaa väistämättä kompromissiin generoitujen liidien määrän ja laadun suhteen. Mitä lyhyempi lomake sitä useampi kävijä on valmis täyttämään sen edellyttäen toki, että tarjoama on riittävän houkutteleva. Liidien laatu on yleensä parempi silloin, kun kävijät ovat valmiita täyttämään enemmän lomakkeen kenttiä ja antamaan Sinulle enemmän tietoa itsestään ja siitä, mitä he etsivät. Siksi lyhyempi lomake tuottaa enemmän liidejä. Vastaavasti pidempi lomake tuottaa määrällisesti vähemmän mutta laadukkaampia liidejä.

 

Esimerkki laskeutumissivu

Esimerkki laskeutumissivusta

Topics: internet markkinointi, konvertointi, laskeutumissivu, sisältömarkkinointi

Liidien generointi

Posted by Jussi Vesterinen on Tue, Apr 23, 2013 @ 02:55 PM

Sijoita tarjoama verkkosivuillesi

Sinun on sijoitettava tarjoamasi verkkosivuillesi, jotta voit alkaa houkuttelemaan uusia liidejä. Tätä tarkoitusta varten Sinun tulee luoda ns. laskeutumissivu. Laskeutumissivun tavoitteena on saada kävijä vakuuttuneeksi tarjoamasi arvon olevan sillä tasolla, että hänen kannattaa luovuttaa sitä vastaan yhteystietonsa. Jotta kävijä saa ladata tarjoamasi sisällön, tulee hänen täyttää laskeutumissivussa oleva lomake ja lähettää se. Lomakkeen lähetys ohjaa hänet automaattisesti uudelle verkkosivulle, josta hän voi sisällön ladata. Vaihtoehtoisesti hänelle lähtee automaattisesti sähköposti, josta hän voi latauksen tehdä. Parhaiten konvertointi kävijästä liidiksi tapahtuu, jos hän saa molemmat. Huomaa, että konversion jälkeen Sinulla on oikeus mutta myös velvollisuus alkaa kommunikoida uuden liidisi kanssa.

 miten konvertoin liikeenteestä liidejäHyvä laskeutumissivu on kohdistettu määrätylle kohdeyleisölle. Voit esimerkiksi kohdistaa tietyn eKirjan promootion luomalla sähköpostikampanjan ja valitsemalla  kontakteistasi määrätyillä kriteereillä poimitun kohderyhmän. Taikka julkaiset promootion tulevasta verkkoseminaaristasi yrityksesi sosiaalisen median tileillä. Sen vuoksi on tärkeätä luoda uniikki laskeutumissivu kullekin tarjoamallesi. Voit luoda laskeutumissivuja, joiden avulla kävijät voivat ladata sisältötarjouksiasi (eKirjat, "whitepaperit", webinaarit jne.) tai kirjautua tarjoamiisi, kuten ilmaiset näytteet tai demot. Eri laskeutumissivuja luomalla voit kohdistaa viestisi paremmin ja tarjota yleisöllesi todellista arvoa sekä konvertoida suuremman osan kävijöistä liideiksi.

Topics: internet markkinointi, sosiaalinen media, sähköpostimarkkinointi, konvertointi, laskeutumissivu, sisältömarkkinointi, inbound marketing

HubSpot 3:n sosiaalisen median ja laskeutumissivujen sovellukset

Posted by Jussi Vesterinen on Thu, Sep 20, 2012 @ 08:03 AM

Entistä älykkäämpi sosiaalisen median sovellus 

Kun sosiaalisesta mediasta aletaan puhua seuraa siitä väistämättä kaksi kysymystä: Mistä löytää siihen aikaa? Ja onko se todella sen arvoista? 

HubSpotin avulla on jo aikaisemminkin pystynyt selvittämään, kuinka monta asiakasta sosiaalinen media on tuottanut. Samoin HubSpotin kautta on voinut monitoroida mitä sosiaalisessa mediassa tapahtuu. Sen avulla on siten pysynyt sosiaalisessa mediassa ajantasalla sekä voinut osallistua itselle tärkeisiin keskusteluihin. HubSpot 3:n uudet työkalut nopeuttavat ja helpottavat edelleen sosiaalisen median hallintaa. 

Sosiaalisen julkaisun sovellus

Sosiaalisen median hallinta on ollut aikaa vievää ja kömpelöä varsinkin, jos on mukana useassa eri palvelussa. HubSpot 3:n uudistettu sosiaalisen julkaisun sovellus tuo tähän uudenlaisen helpotuksen. Olet verkossa selailemassa eri sisältöjä ja löydät jotakin todella mielenkiintoista. Haluat jakaa sen verkostollesi ja seuraajillesi. Nyt voit tehdä sen klikkaamalla yhtä nappia ollessasi verkossa missä tahansa. Eteesi avautuu ikkuna, jonka kautta voit helposti ja nopeasti jakaa ko. sisällön saman tien useissa eri sosiaalisen median palveluissa yhdellä kertaa.

 

sosiaalisen median ajastaminen

Sosiaalisten julkaisujen ajastaminen

Saatat löytää jonkin mielenkiintoisen sisällön sellaiseen aikaan vuorokaudesta, jolloin yleisösi on pienimmillään. Sosiaalisen julkaisun sovellus tarjoaa mahdollisuuden ajastaa sisällön jakamisen. Se jopa ehdottaa tutkimuksiin perustuvia optimaalisia julkaisuaikoja. Saatat haluta julkaista saman tärkeän viestin sekä aamulla että illalla, jotta saat aikaan mahdollisimman suuren kattavuuden. Nyt saman viestin voi ajastaa julkaistavaksi useamman kerran. Voit valita missä palveluissa viesti julkaistaan ja kuinka monta kertaa kyseinen sisältö julkaistaan. Lisäksi ajastimen avulla voit kätevästi toteuttaa oman sosiaalisen julkaisusuunnitelmasi, koska voit syöttää julkaisut jopa viikkoja ennen kyseistä ajankohtaa. Luonnollisesti ajastetut julkaisut voi tarvittaessa peruuttaa ennen kuin ne on julkaistu.

Sosiaalisen analytiikka

Miten sitten tiedämme toimiiko sosiaalinen media? Tuoko se liidejä ja asiakkaita? HubSPot 3:n sosiaalisen analytiikan avulla saamme vastauksen näihin kysymyksiin. Mitä HubSpot 3 tuo uutta on se, että nyt näet miten prospektisi ja liidisi ovat olleet vuorovaikutuksessa kanssasi sosiaalisen median kautta.   

 

sosiaalinen media analytiikka

 

Sosiaalisen julkaisun keskitetty ohjauspöytä näyttää Sinulle kaikki ne viestit, jotka olet lähettänyt ja laittanut jonoon julkaistavaksi. Nyt saat tietää, kun julkaiset esim. Facebookissa ja Twitterissä, kuinka monta henkilöä nimen omaan Sinun kontaktitietokannassasi olevista prospektista ja liidistä todella olivat vuorovaikutuksessa kanssasi. Analytiikka kertoo ketkä prospekteistasi ja liideistäsi reagoivat viestiisi ja mitä se sai aikaan. Saat nopeasti ja näppärästi palautetta toiminnastasi sosiaalisessa mediassa. Voit esimerkiksi nostaa tietyn liidin pistemäärää, koska hän on siirtynyt hieman alemmaksi myyntisuppilossa.

Kaikki Sinun ja liidin välinen vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa jää näkyviin liidin aikajalle ja on sitä kautta hyödynnettävissä. Voit käyttää sosiaalisen median vuorovaikutusta yhtenä segmentoinnin kriteerinä ja kohdistaa eri segmenteille omia kampanjoita ja/tai siirtää heitä markkinointiautomaatiolla toteutettaviin vaalimisohjelmiin. Mitä personoidumpia viestejä pystyt liideille ja asiakkaille kohdistamaan sitä parempia tuloksia saat aikaan.

 

liidien segmentointi

 

Laskeutumissivusovellus

Laskeutumissivujen tarkoitus on vetää kävijää hieman alemmas myyntisuppilossa. Aikaisemmin laskeutumissivujen tekeminen oli aikaavievä prosessi, jossa tarvittiin IT-ihmisiä ja graafisia suunnitteljoita, jotta saatiin aikaan ammattimaisen näköinen lopputulos. 

HubSPot 3:ssa saapumissivusovellus on rakennettu kokonaan uudelleen. Sinne on lisätty runsas valikoima valmiita pohjia, joista voit valita juuri tavoitteeseesi sopivan. Kaikki pohjat on HubSpotin ammattisuunnittelijoiden käsin räätälöimiä. Ne on valmiiksi optimoitu ja kaikissa on sovellettu parhaita käytäntöjä.

 

luo ja testaa laskeutumissivu

Laskeutumissivun teon helppouteen on kiinnitetty erityistä huomiota. Kun valmispohja on valittu, sen kuvaa tarvitsee vain klikata ja editori aukeaa. Editorissa voit muokata lasketumissivun mieleiseksesi. Samassa näkymässä on koko ajan reaaliajassa muuttuva esikatseluosio, josta näet, miltä aikaansaannoksesi sillä hetkellä näyttää. Lisäksi esikatseluosio seuraa mukana, kun kelaat saapumissivua alaspäin, joten se ei häviä näkyvistä, vaikka olisit sivun alalaidassa.

Lomake

Jokaisessa laskeutumissivussa on tiedonkeruuta varten oltava täytettävä lomake. Syötetyt tiedot tallettuvat kontaktitietokantaan. Nyt voit käyttää lomakkeiden teossa mitä tahansa tietokannan kenttää "vedä ja liitä"- periaatteella. Kentät voi järjestää uudelleen samalla periaatteella ilman mitään ohjelmointia tai muita kommervenkkejä. 

Älykkäät lomakkeet

Kaikkiin lomakkeisiin on automaattisesti tuotu älykkyyttä. Ne tunnistavat liidin ja näyttävät hänelle vain ne tietokentät, joiden keräämiä tietoja liidistä ei vielä ole ja piilottavat ne kentät, mitkä ovat jo tiedossa. Lisäksi lomake esitäyttää välttämättömien tietojen kentät kuten nimi ja sähköpostiosoite. Näin liidin ei tarvitse täyttää uudelleen ja uudelleen pitkiä lomakkeita saadakseen tuottamaasi uutta arvokasta sisältöä. Lomake lyhenee ja konversioprosentti nousee.

 

älykäs lomake

 

HubSPot 3:n uudet sosiaalisen median työkalut helpottavat ja nopeuttavat entisestään sosiaalisen median hallintaasi. Voit seurata, mitkä sosiaalisen median kanavat toimivat liiketoimintasi kannalta parhaiten. Voit osoittaa itsellesi ja muulle organisaatiollesi, kuinka sosiaalinen media tuottaa liidejä ja asiakkaita ja laskea investoinnin tuottoasteen. 

Uusi laskeutumissivutyökalu tekee Sinustakin laskeutumissivujen ammattilaisen. Voit jatkossa itse luoda laskeutumissivun murto-osassa entisestä aijasta. Älykkäiden lomakkeiden käyttö nostaa konversioasteitasi entisestään.

 

Varaa tästä ilmainen HubSpot 3 esittely.

Topics: facebook markkinointi, internet markkinointi, sosiaalinen media, sähköpostimarkkinointi, digitaalinen media, konvertointi, HubSpot, markkinointiautomaatio, laskeutumissivu